Marcel van Huis

Mail Marcel direct

Professioneel media advies bereikbaar maken voor iedereen

In 2004 besloot in mijn studie Communicatie Wetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam “tijdelijk” te onderbreken omdat ik twijfelde of dit wel de juiste studie voor mij was. Ik solliciteerde bij Kobalt (destijds verreweg het grootste mediabureau van Nederland) op een tijdelijke functie van RTV (radio en televisie) planner met de intentie om na een half jaar weer een studie op te gaan pakken. Deze tijdelijke onderbreking van mijn  studie duurt inmiddels al zo’n 11 jaar dus wellicht kan ik nu wel concluderen dat ik geen studie meer ga oppakken.

Nadat mijn baan bij Kobalt na een half jaar ophield te bestaan (ik verving iemand die met RSI thuis zat), ben ik bij Carat (een groot internationaal mediabureau) verder gegaan als RTV planner (en ben ik doorgegroeid tot senior planner). Daar heb ruim 3 jaar met heel veel plezier gewerkt op grote internationale accounts als Disney, BMW/Mini en Danone. Het internationale karakter van Carat was leerzaam maar was en is wat mij betreft niet de manier om een adverteerder op nationaal niveau het beste en meest kosten efficiënte plan op te leveren. Veel te veel wordt bepaald op plekken waar ze de lokale markt niet kennen en er ontstaan tussen de hoofdkantoren en lokale kantoren een enorme bureaucratie waar een adverteerder in Nederland geen baat bij heeft.

Toen ik door een nationaal bureau Mediaxplain werd gevraagd om te komen praten hoefde ik dan ook  niet lang na te denken over deze vervolgstap in mijn medialoopbaan. Bij Mediaxplain ben ik aan de slag gegaan als senior media planner (breder dan alleen radio en televisie) op nagenoeg alleen maar nationale accounts. Later ben ik daar verder gegaan als account director en stuurde ik een team van planners aan binnen mijn klanten team dat bestond uit klanten als E.ON, Batavia Stad en De Nationale Postcode Loterij. Binnen Mediaxplain leerde ik veel over media maar ook over het ondernemerschap en dat mijn volgende stap een eigen bureau zou zijn was al snel duidelijk.

Samen met mijn Mediaxplain collega Marc Arnold zijn we in 2011 gestart met ons kindje Zoekhelden. Eerst in de avond uren en vanaf begin 2013 fulltime. Met Zoekhelden willen we professioneel media advies bereikbaar maken voor iedereen, dus niet alleen voor adverteerders met grote budgetten. Wij merkten dat bedrijven met kleine of middelgrote budgetten niet of slecht geserviced werden bij de bestaande bureaus en zijn in dat gat gedoken. Door goede service te verlenen tegen lage uurtarieven kunnen we bedrijven echt goed helpen! De vraag in dit segment is erg groot en het is ontzettend dankbaar en leuk werk! Op dit moment bestaat ons team uit 7 enthousiaste, jonge en talentvolle leden en helpen wij zo’n 50 ondernemende bedrijven met effectieve media inzet.

Nog meer Zoekhelden…

Maak direct een afspraak

Wilt u de Zoekhelden op de koffie? Vul dan het formulier in en wij zorgen voor de gevulde koeken.

Mobile Analytics